۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

خامنه ای : مراسم چهارشنبه سوری آتش پرستی و محکوم است


رادیو فرانسه: آیت الله خامنه ای مراسم چهارشنبه سوری را محکوم کرد و گفت که این جشن هیچ مبنای دینی ندارد و موجب ضایعات و فساد بسیار می شود و اینکه شایسته است از آن اجتناب کرد. زیرا، جشن آخرین چهارشنبه سال، از نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران، آتش پرستی است.
این اولین بار نیست که رهبران مذهبی ایران مخالفت خود را با سنت چهارشنبه سوری که سنتی باستانی و پیشااسلامی در ایران است اعلام می کنند. اما، همه تلاش های آنان برای ممنوع کردن این مراسم که از محبوبیت بسیار نزد جوانان برخوردار است و حتا جشن های سال نو طی سه دهۀ گذشته بی اثر مانده اند.
آنچه ناخرسندی رهبران حکومت اسلامی ایران را از آئین چهارشنبه سوری بیشتر می سازد این است که چهارشنبه سوری به ویژه طی سال های اخیر فرصت ابراز اعتراض عمومی جوانان و مردم نسبت به حکومت مذهبی تهران بوده است.
مخالفان حکومت اسلامی امسال از جوانان خواسته اند که به مناسبت جشن های آخرین چهارشنبه سال اعتراض خود را به حکومت اسلامی و نتیجۀ رسمی دهمین انتخابات ریاست جمهوری ابراز دارند.
نیروهای انتظامی و بسیج امسال بیش از هر سال بر حضور خود در شهرها افزوده اند و پیشاپیش شرکت کنندگان در این مراسم را به پی گرد و زندان تهدید کرده اندjn

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر